20110611


Bitch means. Ye, aku google maksud bitch tu apa. Tak faham aku, kenapalah taksub sangat budak budak sebaya menggelarkan aku ni dengan perkataan sebegitu. Setahu aku, bitch itu anjing betina. Dan setahu aku lagi, anjing betina terima je 'tujahan' dari mana mana anjing jantan. Aku macam tu ye? Humphh. Ada ke jantan yang pernah 'tujah' aku sebelum ni? Kalau ada mari ke depan, tunjuk bukti.

Hati aku tergerak nak tahu maksud bitch. So bila di google, ini yang keluar;

1. an unpleasant difficulty.
2. a person (usually but not necessarily a woman) who is thoroughly disliked
3. informal terms of objecting
4. female of any member of the dog family.

Dulu, aku menangis bila orang panggil aku bitch. Hina sangat ke perkataan tu, sehina aku? Atas alasan apa aku menangis pun aku tak tahu. Maksud bitch itu sendiri pun belum aku tau masa tu. Menitik nitik ayer mata aku ni haa terasa diri ni hina. Tapi bila dah kerap sangat orang panggil macam tu, aku pun tergerak lah nak cari tau hebat sangat ke bitch tu. Aku nak tau jugak title bitch tu untuk orang baik ke atau orang jahat. Nak tau jugak bitch ni satu pujian atau hinaan. Ada sesiapa boleh tolong jawabkan?

________________________________________________ 

When I stand up for 
myself and my beliefs. 
They call me a bitch.
 
When I stand up for those I love. 

They call me a bitch.
 
When I speak my mind, 

think my own thoughts, 
or do things my own way.
They call me a bitch.


Being a bitch means that I am free to be 

the wonderful creature that I am,
with all my own intricacies, 

contradictions, quirks and beauty.

Being a bitch means

I won't compromise what's in my heart.
It means I live my life MY way.

It means I won't allow anyone to step on me.

When I refuse to tolerate injustice 

and speak up against it, 
I am defined as a bitch.

The same thing happens 

when I take time for myself 
instead of being everyone's maid,
or when I act a little selfish. 

I am proud to be a bitch! 

It means I have the courage and strength 

to allow myself to be who I truly am
and won't become anyone else's idea 

of what they think I "should" be.

I am outspoken, opinionated, and determined.


By God, I want what I want, and 

there is nothing wrong with that!
So try to stomp on me, 

try to douse my inner flame,
try to squash every ounce of
beauty I hold within me.


You won't succeed 

and if that makes me a bitch, 
so be it. 

I embrace the title and am proud to bear it !! 

________________________________________________ 


http://www.prpletears.com/bitch.html

No comments: